myData - Αλλαγές Υποβολής / Χαρακτηρισμός Αγορών & Δαπανών

Αγαπητοί Πελάτες, Όπως ήδη θα ξέρετε, το έργο διασύνδεσης των εφαρμογών μηχανογράφησης με την ΑΑΔΕ (myData) βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη. Με βάση την τελευταία ενημέρωση της ΑΑΔΕ , συνοπτικά οι ημερομηνίες υποβολής είναι όπως παρακάτω:
Χονδρικές συναλλαγές (πληροφορίες από TaxHeaven)
Εξαιρετικά, για το έτος 2022 ως καταληκτική ημερομηνία ορίζεται η εικοστή (20ή) ημέρα του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδόθηκαν)
Λογιστικά στοιχεία που αφορούν λιανικές συναλλαγές (πληροφορίες από TaxHeaven)
Διαβάστε περισσότερα εδώ & εδώ (πηγή TaxHeaven)
Επιπρόσθετα όμως, υπάρχει καθολική υποχρέωση ώστε μέχρι τον Οκτώβριο του 2022, να γίνει ο χαρακτηρισμός όλων των αγορών / εξόδων που έχουν ήδη αποσταλεί στο myData από τους προμηθευτές / εκδότες των παραστατικών για το 2021. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι επιχειρήσεις και τα λογιστικά γραφεία, θα πρέπει μέχρι το συγκεκριμένο διάστημα να κάνουν όλες τις παραμετροποιήσεις στις εφαρμογές τους και να έχουν προχωρήσει στο χαρακτηρισμό των αγορών / εξόδων . Μέχρι τώρα υπήρχε μια αίσθηση αδράνειας ή στασιμότητας και όλοι τηρούσαμε μια στάση αναμονής σχετικά με το τι ακριβώς θα γίνει (αναφορικά με τον χαρακτηρισμό των εξόδων, διότι η διασύνδεση των πωλήσεων προχωρά με πάρα πολύ γοργούς ρυθμούς). Σήμερα, (με βάση τις μέχρι τώρα πληροφορίες ), θεωρείται βέβαιη η εφαρμογή του χαρακτηρισμού των αγορών / εξόδων, μέσα στο χρονικό διάστημα που έχει ήδη ανακοινωθεί. Ενδέχεται στο άμεσο μέλλον να καθοριστεί ένας πιο εύκολος τρόπος χαρακτηρισμού από τον σημερινό, μια πιο εύκολη διαδικασία, αλλά αυτό θα γίνει μετά από ενημέρωση της ΑΑΔΕ και την κατάλληλη αλλαγή των εφαμρογών Erp. Σήμερα υπάρχει διαβεβαίωση ότι αυτό που θα γίνει στη διαδικασία χαρακτηρισμού ΔΕΝ θα πάει χαμένο, απλά μπορεί αργότερα να αλλάξει προς το καλύτερο η διαδικασία.
Είναι εύκολα λοιπόν αντιληπτό ότι το μέτρο προχωρά, όπως είχε σχεδιαστεί από την ΑΑΔΕ. Εκτιμούμε λοιπόν, ότι είναι ώρα να προχωρήσουν όλες οι επιχειρήσεις και στην παραμετροποίηση για τον χαρακτηρισμό των αγορών / εξόδων, ώστε μέχρι τέλος έτους να έχουμε προλάβει να φέρουμε σε πέρας το δύσκολο αυτό έργο. Ειδικά αναφερόμαστε στις επιχειρήσεις που έχουν εσωτερικό λογιστήριο, αφού για τις υπόλοιπες θα ληφθεί μέριμνα και από τα υπεύθυνα λογιστικά γραφεία που τους παρακολουθούν.
Η χρέωση για την υλοποίησης της υπηρεσίας , θα γίνει μέσα από το συμβόλαιο υποστήριξης. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι πελάτες που θα ενδιαφερθούν, θα πρέπει:
Λόγω της πολυπλοκότητας της εργασίας αλλά και του απροσδιόριστου χρόνου που θα απαιτηθεί, παρακαλούμε όσους ενδιαφέρονται για την υλοποίηση της συγκεκριμένης διαδικασίας με την δική μας συνδρομή, να το δηλώσουν έγκαιρα, ώστε να προγραμματιστούν από τη μεριά μας, στο χρόνο που απομένει μέχρι τέλος του έτους ,όλες οι ενέργειες και το προσωπικό που απαιτείται.
Για περισσότερες πληροφορίες, καλέστε στο τηλέφωνο 2310-541560, ή στο mail info@srg.gr Η Ομάδα της SRG παραμένει στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση . |