enter_eshop

myData - Αλλαγές Υποβολής / Χαρακτηρισμός Αγορών & Δαπανών

myData - Αλλαγές Υποβολής / Χαρακτηρισμός Αγορών & Δαπανών


 

Αγαπητοί Πελάτες,

Όπως ήδη θα ξέρετε, το έργο διασύνδεσης των εφαρμογών μηχανογράφησης με την ΑΑΔΕ (myData) βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη. Με βάση την τελευταία ενημέρωση της ΑΑΔΕ , συνοπτικά οι ημερομηνίες υποβολής είναι όπως παρακάτω:

 

Χονδρικές συναλλαγές (πληροφορίες από TaxHeaven)

  • Σε πραγματικό χρόνο, διαβιβάζονται τα δεδομένα από Παρόχους και από την εφαρμογή της ΑΑΔΕ : timologio (ως ίσχυε και πριν την έκδοση της νέας απόφασης).
  • Μέχρι και την επόμενη ημέρα από την ημερομηνία έκδοσης των παραστατικών διαβιβάζονται τα παραστατικά τα οποία εκδίδονται μέσω εμπορικών/λογιστικών προγραμμάτων ERP.
  • Μέχρι την επόμενη ημέρα από την ημερομηνία έκδοσης των παραστατικών διαβιβάζονται τα δεδομένα των εσόδων όταν χρησιμοποιείται η ειδική φόρμας καταχώρηση (από 1.1.2023). 

Εξαιρετικά, για το έτος 2022 ως καταληκτική ημερομηνία ορίζεται η εικοστή (20ή) ημέρα του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδόθηκαν)

 

Λογιστικά στοιχεία που αφορούν λιανικές συναλλαγές (πληροφορίες από TaxHeaven)

  • Τα δεδομένα των λογιστικών στοιχείων, που αφορούν σε έσοδα από λιανικές συναλλαγές, διαβιβάζονται στο χρόνο που ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 5 της Α.1138/2020 (όπως ορίζεται δηλαδή και για τις χονδρικές συναλλαγές).
  • Για τις οντότητες που έχουν υποχρέωση απευθείας διασύνδεσης των Φ.Η.Μ. με την Α.Α.Δ.Ε., τα υπόψη δεδομένα διαβιβάζονται αυτόματα από τον Φ.Η.Μ. σε ένα (1) λεπτό έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες, με βάση την παραμετροποίηση που ορίζει στα συστήματα της η Α.Α.Δ.Ε., χωρίς να απαιτείται προηγούμενη ενημέρωση των οντοτήτων
  • Οι οντότητες που δεν έχουν υποχρέωση χρήσης Φ.Η.Μ. (ΠΟΛ.1002/2014) και εκδίδουν στοιχεία λιανικής μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/ERP) τα οποία είναι συμβατά με την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, διαβιβάζουν τα υπόψη δεδομένα μέχρι την επόμενη ημέρα από την ημερομηνία έκδοσης αυτών (αντί 5 ημερών που ίσχυε έως σήμερα).
  • Για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται με τη χρήση Φ.Η.Μ. (Φ.Τ.Μ., Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ., Α.ΔΗ.Μ.Ε.), αυτά διαβιβάζονται αναλυτικά, ανά στοιχείο λιανικής πώλησης, μέσω απευθείας διασύνδεσης των Φ.Η.Μ. με την Α.Α.Δ.Ε., σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία Α.1171/2021. (υποχρεωτική διασύνδεση σε ισχύ όλων των ΦΗΜ)
  • Τρόπος διαβίβασης λιανικών συναλλαγών 2021 και 2022
    Ειδικότερα, για τις χρονικές περιόδους από 1.1.2021 έως και 31.12.2021, καθώς και από 1.1.2022 έως και 31.12.2022, τα δεδομένα των λιανικών διαβιβάζονται είτε αναλυτικά, είτε συγκεντρωτικά ανά μήνα με τους τρόπους που προβλέπονται στις περ. β' και γ' της παρ. 6 του άρθρου 4 της απόφαση Α.1138/2020, (δηλαδή με εμπορικό /λογιστικό, ERP ή μέσω της ειδικής φόρμας καταχώρησης) σε όλες τις περιπτώσεις, ήτοι και σε εκείνες που δεν διαπιστώνονται αποκλίσεις (αυτό σημαίνει ότι και για το 2022 το ERP θα στέλνει τις λιανικές χαρακτηρισμένες , είτε αναλυτικά είτε συγκεντρωτικά. *** Να δοθεί Ιδιαίτερη προσοχή στην διακοπή αποστολής των λιανικών πωλήσεων μέσω των ERP στις 31/12/2022, καθώς για το 2023 η αποστολή θα γίνεται ΜΟΝΟ μέσω των ΦΗΜ ή άλλης διαδικασίας που θα ανακοινωθεί )

Διαβάστε περισσότερα εδώ & εδώ (πηγή TaxHeaven)

 

 

Επιπρόσθετα όμως, υπάρχει καθολική υποχρέωση ώστε μέχρι τον Οκτώβριο του 2022, να γίνει ο χαρακτηρισμός όλων των αγορών / εξόδων που έχουν ήδη αποσταλεί στο myData από τους προμηθευτές / εκδότες των παραστατικών για το 2021.

Αυτό σημαίνει ότι όλες οι επιχειρήσεις και τα λογιστικά γραφεία, θα πρέπει μέχρι το συγκεκριμένο διάστημα να κάνουν όλες τις παραμετροποιήσεις στις εφαρμογές τους και να έχουν προχωρήσει στο χαρακτηρισμό των αγορών / εξόδων .

Μέχρι τώρα υπήρχε μια αίσθηση αδράνειας ή στασιμότητας και όλοι τηρούσαμε μια στάση αναμονής σχετικά με το τι ακριβώς θα γίνει (αναφορικά με τον χαρακτηρισμό των εξόδων, διότι η διασύνδεση των πωλήσεων προχωρά με πάρα πολύ γοργούς ρυθμούς).

Σήμερα, (με βάση τις μέχρι τώρα πληροφορίες ), θεωρείται βέβαιη η εφαρμογή του χαρακτηρισμού των αγορών / εξόδων, μέσα στο χρονικό διάστημα που έχει ήδη ανακοινωθεί. Ενδέχεται στο άμεσο μέλλον να καθοριστεί ένας πιο εύκολος τρόπος χαρακτηρισμού από τον σημερινό, μια πιο εύκολη διαδικασία, αλλά αυτό θα γίνει μετά από ενημέρωση της ΑΑΔΕ και την κατάλληλη αλλαγή των εφαμρογών Erp. Σήμερα υπάρχει διαβεβαίωση ότι αυτό που θα γίνει στη διαδικασία χαρακτηρισμού ΔΕΝ θα πάει χαμένο, απλά μπορεί αργότερα να αλλάξει προς το καλύτερο η διαδικασία.

 

Είναι εύκολα λοιπόν αντιληπτό ότι το μέτρο προχωρά, όπως είχε σχεδιαστεί από την ΑΑΔΕ. 

Εκτιμούμε λοιπόν, ότι είναι ώρα να προχωρήσουν όλες οι επιχειρήσεις και στην παραμετροποίηση για τον χαρακτηρισμό των αγορών / εξόδων, ώστε μέχρι τέλος έτους να έχουμε προλάβει να φέρουμε σε πέρας το δύσκολο αυτό έργο. Ειδικά αναφερόμαστε στις επιχειρήσεις που έχουν εσωτερικό λογιστήριο, αφού για τις υπόλοιπες θα ληφθεί μέριμνα και από τα υπεύθυνα λογιστικά γραφεία που τους παρακολουθούν.

 

Η χρέωση για την υλοποίησης της υπηρεσίας , θα γίνει μέσα από το συμβόλαιο υποστήριξης. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι πελάτες που θα ενδιαφερθούν, θα πρέπει:

  • να έχουν σε ισχύ την συμβόλαιο υποστήριξης με τουλάχιστον 10 ώρες διαθέσιμες
  • ενεργή σύμβαση υποστήριξης της εφαρμογής
  • και φυσικά το Module myDATA Advanced.  

 

Λόγω της πολυπλοκότητας της εργασίας αλλά και του απροσδιόριστου χρόνου που θα απαιτηθεί, παρακαλούμε όσους ενδιαφέρονται για την υλοποίηση της συγκεκριμένης διαδικασίας με την δική μας συνδρομή, να το δηλώσουν έγκαιρα, ώστε να προγραμματιστούν από τη μεριά μας, στο χρόνο που απομένει μέχρι τέλος του έτους ,όλες οι ενέργειες και το προσωπικό που απαιτείται. 

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες, καλέστε στο τηλέφωνο 2310-541560, ή στο mail info@srg.gr

Η Ομάδα της SRG παραμένει στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση .

espa2 espa