enter_eshop

Ηλεκτρονική Τήρηση Βιβλίων

Ηλεκτρονική Τήρηση Βιβλίων

 
    Ηλεκτρονικά θα τηρούν από το 2019 τα βιβλία της εφορίας, επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες, 
καθώς η ΑΑΔΕ επισπεύδει την υλοποίηση της εφαρμογής των «ηλεκτρονικών βιβλίων». 

   

     Νέες υποχρεώσεις για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, αναμένεται να φέρει η απόφαση της ΑΑΔΕ να προχωρήσει σε υποχρεωτική τήρηση ηλεκτρονικών βιβλίων, σε αντικατάσταση των έντυπων βιβλίων και έντυπων τιμολογίων και λοιπών παραστατικών.

 

    

 

     Ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας στο φορολογικό συνέδριο «ATHENS LAW FORUM ΟΝ ΤΑΧΑΤΙΟΝ», ανακοίνωσε ότι το θέμα των ηλεκτρονικών βιβλίων έχει προχωρήσει. Μία εβδομάδα πριν, κλήθηκαν οι εκπρόσωποι των φορέων να καταθέσουν τις απόψεις τους για το θέμα, ενώ υπάρχει και συνεχής επικοινωνία με το Υπουργείο Οικονομικών. Παράλληλα είπε, ότι, προχωρεί και το θέμα των ηλεκτρονικών τιμολογίων.
 
     Το σχέδιο της ΑΑΔΕ για την αντικατάσταση των χάρτινων βιβλίων με ηλεκτρονικά προβλέπει ότι κάθε επιχείρηση και ελεύθερος επαγγελματίας θα χρησιμοποιεί υπολογιστή, ο οποίος θα είναι συνδεμένος με το taxisnet και όταν θα συμπληρώνει τα έσοδα και τα έξοδα της επιχείρησης, αυτά θα περνούν κατευθείαν και στο taxisnet.

 

     Δηλαδή οποιαδήποτε πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών θα περνάει αυτομάτως στο φάκελό του στο taxisnet. Επίσης αυτομάτως θα καταχωρούνται στο taxisnet και τα τιμολόγια των δαπανών του επιχειρηματία.

     Ταυτόχρονα, με το νέο σύστημα θα διευκολύνεται και ο επιχειρηματίας. Ανά μήνα ή κάθε τρίμηνο, ανάλογα με το εάν τηρεί απογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία, θα του υπολογίζεται αυτομάτως ο αναλογών ΦΠΑ και θα ενημερώνεται ο υπόχρεος ώστε να υποβάλει την περιοδική δήλωση, η οποία στη σχετική φόρμα θα είναι προσυμπληρωμένη.

     Το ίδιο θα συμβαίνει και με τη δήλωση φόρου εισοδήματος, η οποία θα είναι επίσης προσυμπληρωμένη (και έτοιμη προς υποβολή) με τα έσοδα τις δαπάνες και το καθαρό κέρδος για το οποίο θα φορολογείται.

 

     Όπως φαίνεται στη φωτογραφία που έχει ήδη διαρεύσει, η εφαρμογή θα περιέχει:

  • Ειδική φόρμα στην οποία θα καταχωρούνται λεπτομερώς όλα τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών.
  • Ειδική φόρμα στην οποία θα καταχωρούνται αναλυτικά οι δαπάνες της επιχείρησης.
  • Θα υπάρχει σύνοψη (χωριστά) εσόδων και δαπανών, για κάθε ημέρα, καθώς και για κάθε μήνα, για το τρίμηνο και για το σύνολο του έτους ή της χρήσης (δεδομένου ότι ορισμένες εταιρείες τηρούν βιβλία σε υπερδωδεκάμηνη χρήση).
  • Στις σχετικές στήλες θα αναγράφονται τα έσοδα ή τα έξοδα, ο ΦΠΑ που αναλογεί, το υπόλοιπο του ΦΠΑ, οι παρακρατούμενοι φόροι (π.χ. μισθωτών υπηρεσιών), λοιποί φόροι, τα τέλη χαρτοσήμου και άλλοι φόροι ή τέλη.
  • Ανά μήνα, εφόσον τηρούνται διπλογραφικά βιβλία και ανά τρίμηνο εάν τηρούνται απλογραφικά βιβλία, θα υπολογίζεται αυτόματα ο ΦΠΑ, χωρίς να χρειαστεί να υποβάλει ο επιτηδευματίας περιοδική δήλωση, όπως επίσης και οι άλλοι παρακρατούμενοι και αποδιδόμενοι φόροι όπως π.χ. μισθωτών υπηρεσιών.
  • Στη λήξη του φορολογικού έτους θα υπολογίζεται αυτόματα ο φόρος εισοδήματος, με βάση τα δεδομένα των e-βιβλίων χωρίς να χρειαστεί να υποβληθεί καν φορολογική δήλωση.

 

     

     Είναι σαφές ότι με τη διαδικασία αυτή, η εφορία θα αποκτά ένα πλούσιο αρχείο με τις διασταυρώσεις να είναι ιδιαίτερα εύκολη υπόθεση. Όλα τα στοιχεία των εσόδων και των δαπανών, θα διασταυρώνονται παράλληλα και με τα δεδομένα των τραπεζών, αφού οι περισσότερες συναλλαγές θα είναι ηλεκτρονικές.

     Ο φορολογικός έλεγχος θα επικεντρώνεται στις περιπτώσεις που παρατηρείται μέσω του taxisnet ασυνήθιστη δραστηριότητα, είτε λόγω μειωμένων πωλήσεων είτε αυξημένων δαπανών της επιχείρησης.

  

 

     Παράλληλα, θα εφαρμοστούν υποχρεωτικά επίσης και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, ώστε να «χτυπηθεί» στη ρίζα του το φαινόμενο της έκδοσης πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων.

     Με την καθιέρωση της υποχρεωτικής «ηλεκτρονικής τιμολόγησης» θα καταργηθεί η σημερινή διαδικασία εκτύπωσης και διακίνησης των τιμολογίων σε χάρτινη μορφή για όλες τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και μεταξύ επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών.

     Τα στοιχεία των τιμολογίων, θα διαβιβάζονται ταυτόχρονα και στις πληροφοριακές υποδομές της Α.Α.Δ.Ε. για άμεσο έλεγχο και διασταύρωση. Οι διασταυρώσεις θα αφορούν κατ’ αρχήν στην ορθότητα των στοιχείων, στην επιβεβαίωση της συναλλαγής μεταξύ των αντισυμβαλλόμενων, εάν δηλαδή και οι δύο έχουν δηλώσει τα ίδια στοιχεία για την ίδια συναλλαγή, αλλά και την επιβεβαίωση της πληρωμής της συναλλαγής, με την μεταφορά του ποσού της αξίας μέσω των τραπεζών με τις οποίες συνεργάζονται οι συναλλασσόμενοι.

 

 

     H SRG Μηχονογράφηση, στην προσπάθεια να βοηθήσει τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επειχειρήσεις, που είτε δεν έχουν καθόλου εμπορικό λογισμικό, είτε έχουν αλλά δεν το έχουν ανανεώσει εδώ και χρόνια, σας καλεί να επωφεληθείτε της προσφοράς της Unisoft ΑΕ και να ενεργοποιήσετε την ετήσια σύμβαση υποστήριξης του εμπορικού σας προγράμματος χωρίς επιπλέον ποινές και επιβαρύνσεις, ή να προβείτε σε αγορά νέου προγράμματος σε προνομιακή τιμή, ώστε να είστε έτοιμοι για την διαδικασία των ηλεκτρονικών βιβλίων και τιμολογίου, από την έναρξη του νέου έτους

 

     Προσοχή ! ! !

     Για να μπορέσετε να καλύψετε τις παραπάνω απαιτήσεις της ΑΑΔΕ, θα πρέπει να βρίσκεστε εντός ετήσια σύμβασης συντήρησης του εμπορικού λογισμικού σας και να το ενημερώσετε στην τελευταία του έκδοση. Φροντίστε εγκαίρως την ανανέωση τυχόν ληγμένων λογισμικών που διαθέτετε, διότι η προσφορά θα ισχύσει για ανανεώσεις και αγορές λογισμικού που θα γίνουν έως τις 31/12/2018.

     Για περαιτέρω απορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα της εταιρίας, 2310-541560, είτε στο e-mail info@srg.gr

 

Mετά τιμής,

Δαγκλής Αστέριος
SRG-Αντωνιάδης Πολύδωρος & ΣΙΑ Ε.Ε.
Τηλ. 2310-541560

.